Case Pensions-
gruppen

Nærvær(di) er det centrale i den nye kommunikation. Et nyt fokus, der bredes ud i alle kommunikations- elementerne

Pensionsgruppen er en af de mange udbydere af pensionsordninger, der forhandler Skandias produkter. Hvordan kan de skille sig ud fra mængden? Vi tænkte: Hvorfor ikke gribe det faktum, at man er lille og gøre det til en fordel? Vi udviklede payoffen “Nærvær(di)”. For det er jo det, vi gerne vil mødes med, på et område med meget lav her-og-nu interesse, men med usikkerheden lurende: For hvordan er det nu lige, osv.

Nu har Pensionsgruppen en tråd at kommunikere efter. For at starte en ukompliceret visuel vej, der signalerer pensionsalder, anvender vi noget så simpelt som gråt skæg og hår. Et signal der udviser empati med målgruppen: “Vi bliver jo alle ældre, men hvad gør det?”

Tilbage til cases
Pensionsgruppen Folder
Pensionsgruppen Plakat
Pensionsgruppen Roll-up