Med
hjertet
først

Gør dit DNA til kompasset for jeres budskaber.

”Med hjertet først” er en proces, hvor I bliver taget ud af de vante tankerammer fra hverdagen.

Målet med processen – produktet – kan være meget forskelligt:

  • Branding generelt
  • Produktudvikling
  • Ny visuel profil/identitet/logo
  • Digitalisering
  • Kunderejsen
  • Forretningskoncepter
  • Strategi og så videre


Men afsættet er altid det samme:
Jeres ønsker, udfordringer, ekspertise, mål og den kultur der danner jeres DNA.

Identitet.
Kernefortælling.
Værdier.

I 2018 ønskede VAs bestyrelse at opdatere virksomhedens visuelle udtryk, uden at glemme virksomhedens DNA. Men hvad var VAs DNA?

Vi engagerede Moove til at forestå processen med at klarlægge VAs DNA. Sammen med medarbejdere fra forskellige dele af VA blev der afholdt to workshops, hvor Moove stillede de frække spørgsmål og afdækkede alle vinkler på VA, internt som eksternt. Baseret herpå leverede Moove et oplæg til kernefortællingen om VA, der udmøntede sig i vores nye payoff ”Sammen om praktisk innovation” – det er VAs DNA, helt kort fortalt. Ved samme lejlighed fik vores logo en tiltrængt opdatering, så VA står helt skarpt til fremtiden. I VA oplevede vi DNA-processen som et virkelig godt, effektivt og udbytterigt forløb med et resultat, som vi er rigtigt glade for.

Helle Juel – Sekretariats- og HR-chef, VESTJYLLANDS ANDEL

Jeres DNA
giver fokus

Det digitaliserede medielandskab er komplekst og udvikler sig hele tiden. Det sætter i høj grad dagsorden når vi skal ud med vores budskaber.

Det kræver derfor mange ressourcer at holde fokus. Bliv bedre til at vælge de rigtige muligheder når dit budskab skal ramme modtagerne.

Står I med nogle af følgende overvejelser

  • Generationsskifte, ny direktør el. nye ejere
  • Er vores forretningskoncept rigtigt.
  • Ønsker en ny tilgang til markedet.
  • Ved vi egentlig, hvad kulturen i vores virksomhed betyder for vores markedsføring.
  • Kan vi finde en vej til markedet, der er
    skarpere.

Vores proces bringer jer brugbare svar og en stærk bevidsthed om, hvad jeres DNA kan skabe og de muligheder der ligger lige for.

Vi faciliterer en workshop – som tilpasses efter jeres behov. Ens for alle workshops, er at du står med noget konkret du kan bruge når vi er i mål.

  1. Ind i jeres verden – vi søger efter det unikke
  2. Jeres kernefortælling og DNA – konklusioner
  3. Vejen ud til modtageren – konceptet og strategien

Digital strategi.
PR indsats. Google ads.
Influencers. Event.

1. Ind i jeres verden – vi søger efter det unikke

Det er jer, der er eksperter i jeres hverdag og virksomhed. Det er jeres faglighed og kultur der har skabt den position I er i lige nu. Vi får et overblik og det ”marked” hvor I skaber jeres resultater. Første skridt er altid at komme ind i jeres verden.

  • Vi faciliteterer en proces, hvor I skal forholde
    jer til det, der gør jer til det I er
  • Tusch og tavle er vores fælles
    notesblok
  • Vi søger efter sammenhænge og
    nuancer

2. Kernefortælling og DNA –konklusioner

Når vi nu siger sådan, hvad betyder det så for vores prioriteringer, når vi skal have vores budskaber ud til modtageren? Essenser, muligheder og anbefalinger.

  • Vi forsætter processen med de samme
    redskaber.
  • Vi fremhæver og skærer ind til benet
  • Det kommunikative kompas

3. Vejen ud til modtageren – konceptet og det kommunikative, der giver rammerne den måde …. Internt og eksternt

  • Et koncept der giver den rigtige opmærksomhed.
  • Et koncept der arbejder på tværs af alle
    medier.
  • Strategien og en plan for de tiltag, der
    er nødvendige for at nå målene.
  • Prioritering af målgrupper, medier og
    virkemidler

Kernefortællingen i praksis:

  • Et værktøj til at prioritere jeres
    strategier.
  • Et redskab til at sikre intern forankring.
  • En stærk ramme for udvikling af nye
    ideer.

Vi hjælper både store og små butikker, virksomheder, organisationer og kæder.