Hvad er e-mail
marketing?

Email marketing

onsdag d. 6. april 2022

E-mail marketing er ikke noget nyt og banebrydende begreb – langt fra faktisk.

 

E-mail marketing har eksisteret længe og er samtidig blevet spået til at uddø flere gange, men faktum er bare, at langt de fleste har en mailadresse, og derfor kan man, hvis man bruger det klogt, opnå stor effekt af e-mail marketing.

Med e-mail marketing har din virksomhed mulighed for at påvirke dine kunder og din målgruppe langt mere formidlende, end man eksempel kan i en helt klassisk Google – eller Facebook annonce.

En anden fordel ved e-mail markedsføring er, at dine modtagere alle sammen kender din virksomhed, eftersom de på et tidspunkt har skrevet sig op til dine nyhedsbreve – det gør, at du kan gøre din kommunikation langt mere konkret, end du ellers ville kunne tillade dig til en målgruppe, som ikke kender din virksomhed. E-mail marketing kan udover at være et stærkt kommunikativt redskab også være en stærk kanal at sælge på.

Inden for e-mail marketing skelnes der mellem manuelle eller automatiserede mails, hvor de manuelle mails er tidsbestemte og sendes ud, når der er noget aktuelt fra din virksomhed – eksempelvis tilbud eller andet, der er interessant for din målgruppe og dine kunder. De automatiserede mails er derimod nogle, som trigges af en bestemt handling – det kan eksempelvis være en handling- eller mangel på samme på din hjemmeside.

Du definerer altså selv, hvad din modtager skal modtage hvornår.

Smart ik’?

Tilbage til blog

Er du interesseret i at få en snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med Email marketing?

Giv os et kald Send os en mail