Alt, du skal vide om Facebook-opslag (du ikke vidste)

Sociale medier, Content

tirsdag d. 21. juni 2022

Det kan være utrolig svært at lære Facebooks algoritme at kende. Det er en maskine, Facebook nogle gange ikke selv forstå. Der opstår derfor rigtig mange spørgsmål angående, hvordan man bruger “maskinen” og får det bedste ud af den.

 

Du kommer kun ud til en %-del af dine følgere

Jo bedre opslag, desto flere mennesker kommer du ud til.

Hvor godt dit opslag er, afhænger af:

  • Synes godt om
  • Kommentarer
  • Kliks
  • Delinger

Det vil også sige, at hvis dit opslag får mange interaktioner, tror Facebook, at brugerne er ellevilde med dit opslag.

Det er derfor, at konkurrencer klarer sig så godt på sociale medier.
Ja, det er lidt som at snyde algoritmerne…

 

Facebook er et socialt medie

Det betyder, at brugerne går på Facebook for at socialisere sig. Det betyder IKKE, at brugerne går på Facebook for at købe produkter.

Husk det – Facebook er et SOCIALT medie.

Det handler om mennesker.

Brug Facebook som dét sociale medie, det er. Brug det ikke som en platform til direkte at sælge flere produkter. Skab autenticitet, kundekontakt og interaktion, så dine kunder og potentielle kunder ved, at du ikke bare er ”endnu en virksomhed på et socialt medie”, men at du er ude på at inspirere dem og give dem værdi.

 

5 hurtige tips, du kan implementere med det samme
  • Vis dig selv og de ansatte, så kunderne ved, hvem I er
  • Lav konkurrencer, så opslagene kommer ud til flere
  • Når chefen har fødselsdag – lav et opslag om det
  • Giv værdi til dine følgere og inspirér dem
  • Brug menneskelige elementer (ansigter, hænder osv.) i dine billeder og videoer

 

Tilbage til blog

Er du interesseret i at få en snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med Sociale medier og Content?

Giv os et kald Send os en mail