Moove har kigget i krystalkuglen... se 2022’s Instagram-tendenser!

Sociale medier, Content

onsdag d. 12. januar 2022

Dét at være på forkant kan være en afgørende faktor for din virksomheds potentiale for at eskalere på de sociale platforme. Nedenfor er samlet 3 forudsigelser, der med garanti indtræffer på Instagram i 2022.

 

1. Reels

Instagram Reels er spået til at blive det helt store i 2022.

Hvis du er en hyppig instagram-bruger, har du ikke kunnet undgå at bemærke den nye funktion. Reels er nemlig placeret midt i navigationsbaren i bunden af appen.

Reels er små videoklip af 15-60 sekunders varighed med lyd/musik – også kaldet filmruller. Enten optages videoklip direkte via Instagram ellers uploades videoklip, der tidligere er optaget på telefonen. Reels er Instagrams version af den verdensomspændende app TikTok.

Målet med reels er at give kreative content creators muligheden for nå ud til nye, større og globale målgrupper gennem små videoklip.

Særligt guides/how-to og try-out, hvor influencers og brands fremviser tøj via Reels ses ofte.

 

2. Personlighed, personlighed og personlighed

Førhen var Instagram baseret på æstetiske og inspirerende billeder. De seneste par år ses dog en udvikling, hvoraf fællesskab og samtale, er blevet det helt store omdrejningspunkt for platformen. 

Det kan derfor anbefales at bringe din/jeres personlighed i spil på din profil – både som brand samt virksomhed. Helt oplagt kunne være at benytte dig (eller medarbejdere, samarbejdspartnere, kunder eller lignende) som en del af profilens opslag og videoer. Få inkorporeret mere personlighed, der gør det lettere for forbrugere at relatere til din profil. 

 

3. Shopping-platform

I 2022 forsætter Instagram deres store fokus på at blive en førende shopping-platform – bl.a. gennem deres ’’native creator affiliate’’ program, der giver influencers et økonomisk incitament til at sælge produkter på vegne af brands via Instagram.

Med denne introduktion af ​​kommissionsbaseret omsætning på selve appen, er det Instagrams håb, at influencer-marketing bliver nemmere for alle at blive involveret i. Derudover gør Instagram "Creator Shops" tilgængeligt for flere brugere på platformen – hvilket giver influencers og kreatører mulighed for at fremvise produkter fra de mærker, de elsker (samtidig med at de tjener penge på salget).

Tilbage til blog

Er du interesseret i at få en snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med Sociale medier og Content?

Giv os et kald Send os en mail