LinkedIn – et medie for professionelle?

Sociale medier, Content

onsdag d. 29. juni 2022

Ofte har man den opfattelse, at når et medie er mere professionelt, er det også mindre personligt.
Men hvad sker der, hvis man åbner op og bliver mere personlig og kommer under huden på sin virksomhed? 

 

Formålet med LinkedIn er ofte enten at rekruttere, hvor indholdets opgave er at ramme de rette kandidater, eller at blive mere attraktiv, hvor indholdets opgave er at vise virksomhedens faglighed, så virksomheden fremstår som en ekspert. 

Man ser dog stadig, at det for virksomheder handler om rekruttering, selvom de viser virksomhedens faglighed og kultur.  
Det er ikke en forkert måde at gøre det på. 
… men nye potentielle medarbejdere vil nødvendigvis ikke se, hvor faglig og klog deres kommende arbejdsplads er. 

Men hvad sker der, hvis man viser den mere personlige del af sin virksomhed? Hvor medarbejderne er i fokus? Hvor man fejrer medarbejdernes succeser? 

Ingen virksomheder burde holde sig fra at fortælle om deltagelse i kurser, certificeringer, cases eller konferencer. Dette har netop medarbejderne i fokus, og det viser at man udvikler sig. Det vil medarbejderne være ekstremt stolte af at få fortalt. 

 

Engager dine følgere 

1. Vis jeres faglige ekspertise

Hvor kompetente dine medarbejdere er er utrolig vigtigt for din virksomheds udstråling. Sørg for at I deler indhold, som viser kompetence – fx tidligere succescases eller artikler.

2. Del viden og erfaring

Dine følgere følger dig af en grund – og det er ikke fordi de vil købe noget hver gang du deler et opslag. Del nogle tips og tricks, som giver bonuspoint hos dine følgere. Jo mere du giver, jo mere får du.  

3. Vis jeres udvikling

I kan vise nok så meget om, hvor kompetente I er, men det giver endnu større indtryk at vise, at i arbejder for at blive endnu mere kompetente. Det viser også at I er en virksomhed i udvikling. 

4. Fejr medarbejdernes succeser

Kom ind under huden på din virksomhed og vis, hvilke mennesker I er inde bag virksomhedens vægge. Bag alt det hårde arbejde og de flotte resultater er der mennesker, som får det til at ske. Sæt pris på dem i jeres opslag og vis, at I er menneskelige og betænksomme. Det rammer lige i hjertet på nye potentielle medarbejdere. 

5. Brug forskellige typer indhold

Videoer, billeder, links, afstemninger osv., er vigtigt for både at vise indhold og engagere brugere på LinkedIn. Vær sikker på at det visuelle udtryk i korrekt og er med til at få brugerne til at stoppe op og læse. 

 

Rigtig mange virksomheder har svært ved at forblive konsekvente på LinkedIn, og derfor hjælper vi også med at styre virksomheder på LinkedIn, så de er sikre på, at der bliver lavet det ugentlige opslag, som sætter endnu mere gang i væksten. 

Tilbage til blog

Er du interesseret i at få en snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med Sociale medier og Content?

Giv os et kald Send os en mail